Thursday 23 May 2013

Suara hati..

Tatkala kita girang menempuh hari ini,
Tatkala kita gembira untuk menunggu hari esok,
Tiba-tiba hati ini terdetik,
Adakah esok akan sama seperti hari ini ?
Adakah esok aku akan menjadi seperti aku pada hari ini ?
Adakah aku akan menjadi sperti aku selama ini,
Yang lalai serta alpa pada perintah-Nya,
Tiba-tiba, hati ini terasa hiba,
Mengenang kembali episod kelalaian juga kemungkaran aku kepada-Nya

Ya Allah...
Berapa lama aku harus tenggelam dalam lautan kemungkaran,
Yang selama ini aku renangi,
Adakah punya secebis harapan untuk aku kembali pada jalan yang jali ?
Termenung di luar jendela,
Aku jahil, aku alpa.
Dengan nikmat yang aku terima..

Ya Allah..
Ampunilah aku,
Sesungguh aku ingin kembali ke jalan-Mu,
Bantulah aku,
Aku hanylah hambu-Mu yang hina,
Yang membutuh keredhaan serta petunjuk dari-Mu..



No comments:

Post a Comment